Nieuwsgierigheid

Ontstaan
L-OEP is ontstaan vanuit het Wetenschapsknooppunt van de Radboud Universiteit (WKRU). Doordat het WKRU door bezuinigingen helaas gaat stoppen is besloten om de expertise en trainingsmogelijkheden tóch beschikbaar te houden voor scholen die zich graag willen verdiepen, ontwikkelen of professionaliseren in nieuwsgierigheid, onderzoekend leren, onderzoeksvaardigheden en hoe dit ingebed kan worden in een curriculum.

Visie
De visie van L-OEP is dat nieuwsgierigheid essentieel is om te leren! Vanuit verschillende onderzoeken blijkt dat leren vanuit nieuwsgierigheid bijdraagt aan betere leren, méér leren en het vergroot de motivatie om te leren. Daarnaast bied de didactiek van onderzoekend leren een verdieping van eerder opgedane kennis, waardoor het nog beter beklijft!

Missie
Onze missie is dat wij scholen, directeuren en (aanstaande)leerkrachten de tools geven om hier daadwerkelijk, theoretisch onderbouwd, praktisch mee aan de slag gaan.
Over L-OEP
Na zo'n zeven jaar op verschillende basisscholen gewerkt te hebben maakte ik, Bart Lemans, in 2019 de overstap als docent naar de pabo. Dit paste perfect bij de ervaring die ik aan het opdoen was bij het Wetenschapsknooppunt als trainer in onderzoekend leren. In al die jaren heb ik in al die die verschillende functies veel projecten opgezet, professionaliseringsbijeenkomsten gehouden, studiedagen begeleid en ook de leerkrachten van de toekomst kennis laten maken met het werken met nieuwsgierigheid, onderzoekend leren en ontwerpend leren. Wellicht kan ik jouw organisatie ook een stap verder brengen!
Neem contact op!
Heeft u vragen of wilt u meer informatie over onze diensten? Neem gerust contact met ons op, we helpen u graag verder.